באנר הוא כרזת פרסומת וירטואלית האמורה למשוך את תשומת הלב של הגולש לעבר התוכן שבה. זוהי לא סתם כרזת פרסומת, אלא גם קישור אל האתר אותו מפרסמים, ואף באופן ישיר לאותו הערך, וכל זאת ב"קליק" אחד. אז איך למשוך את הגולש?
אש על הגולש
פרסומות הן כמו שדה קרב. דרושה חשיבה שיווקית מעמיקה עד שמגיעים לתוצאה המוגמרת שמקדמת את המכירות או את הפרסום של האתר. יש מספר גורמי משיכה של הגולש אל עבר המטרה- האחד הוא התוכן. חשוב שהמוצר לא יתגלה כולו, אלא יחשוף טפח ויסתיר טפחיים, כדי לגרות את הגולש להקליק עליו. שנית- מיקומו של הבאנר, או הבולטות שלו. הוא לא נמצא סתם בחלל וירטואלי- אלא יהיה במקום אליו העיניים גולשות לצד כתבה מסוימת, אתר חברתי או עיתון יומי, ומלבד אותיות קטנות- המסר הוא "אם תפתח – תדע!". דבר נוסף הוא קהל היעד. אם זוהי עצומה למען בעלי חיים למשל, נשים זאת בפורום לחיות, או באתרים שקשורים לחיות, ולא באתרי ממשלה.
סוף הקלקה במחשבה תחילה
גם עיצוב באנרים איכותי יכול להיות כזה שלא מושך קהל. מאחורי כן עומדת תורה שלמה וסטטיסטיקות. חשובים הכלים בעזרתם נבנים הבאנרים ומקרבים אותנו אל עבר המטרה. למשל, תוכנת פלאש הנפוצה ועוד תוכנות לעיצוב גראפי רבות כמוה, ואף תוכנות לאנימציה המפתות את הגולש לענות על תשובה בטוחה.