אם אתם בתחילת הדרך של בניית אתר או שאתם פשוט מעוניינים "לשפץ" את האתר הקיים על- בסיס התשתית הקיימת, הרי שצריך להתחיל מאפס, זה זמן טוב להמשיך להיות עם יד על הדופק ולעשות בדק בית. היות והאתר נוצר על- מנת שישרת את הגולשים ואף את מטרותיהם של אלו העומדים מאחורי האתר, יש לבדוק מהי התנהגות הגולשים, ולערוך סקר קצרצר בין אתרי אינטרנט של מתחרים אחרים. כדי להבין מהן נקודות העניין והדגשים לאתר.
כיצד לבחור מאפייני אתר?
נתחיל מהסוף- אנו זקוקים למטרה שתהיה למול עינינו לאורך כל תקופת היצירה של האתר. אחד היעדים של אותה מטרה הוא לקדם את האתר כדי שהמטרה תקודם באמצעות פרסום, שיווק ועוד גורמים. וכך מתחילים לאפיין את האתר באופן תיאורטי עוד לפני שבונים אותו, ומחליטים מה יהיה הממשק הגראפי של אותו אתר, באיזו שפה לבנות את האתר או באילו תוכנות להשתמש אם ישנה כבר תשתית- האם יהיה דף פלאש בכניסה לאתר או לא משום שזה מאט אותו? אילו מודולים צריכים להיות באתר? מהו תרשים האתר? מיהו קהל היעד של האתר מה קהל הגולשים יכול לעשות באתר ועוד.
איפיון האתר בפועל
איפיון אתר חייב להתבצע כשיתוף פעולה פורה בין בעל האתר לבין החברה לבניית אתרים. צוות החברה יכול לעמת אותו מול שאלות עליהן לא חשב לפני כן, אשר להן לא פחות משמעות מלשאלות אחרות. לאחר בניית האתר יש להתקדם שלב שלב תוך עיצוב גרפי ולבסוף גם הכנסת התוכן המתעדכן. הצוות המפתח הוא יוצר אפשרות לניהול תוכן שעמה ניתן לעדכן תוכן בעת הצורך- פעולה שנעשית כשירות על ידי חברה או על ידי מי מטעם בעל האתר. בזמן הכנסת התוכן- ניתן לערוך תוכן לקידום אתרים – דבר שנעשה על ידי חברה לקידום אתרים או על ידי אותה חברה שיצרה את האתר.