אתר אינטרנט תדמיתי למשל הוא ברוב המקרים אתר שמשנה את תוכנו מעת לעת. מלבד הרצון לעניין את הקוראים ולספק את סקרנותם דרך התכנים, השינוי הדינאמי בא לשרת למעשה מניעים של בעלי האתר – לתחזק ולקדם את המטרה שמלכתחילה הוצבה על ידי בעלי האתר: קידום האתר שיביא ליותר גולשים סריקה של תכנים חדשים על ידי מנועי החיפוש, עלייה ברשימת האתרים ומילוי מטרות האתר. עיצוב אתר תדמית בדרך כלל מכיל עמודי פרופיל, עמודי אתר דרושים, חדשות, עדכונים, מערכת שנועדה לממליצים וכן טפסי מילוי או טפסי משוב מקוונים ללא שימוש דרך תוכנת דואר.
התאמה למנועי חיפוש
ישנם סוגים שונים של אתרים: אתרים דינאמיים כמו אתר תדמיתי, אתר מסחרי אשר מוכר מוצרים או שירותים – מעין חנות וירטואלית, אתר פורטל שמכיל מודולים כמו לוח אירועים, לוח שנה, סקרים, קהילות, רשימת תפוצה מאמרים ועוד, אתר קטלוגי מזכיר מעט אתר דינאמי בתוכנו –הוא מציג את מוצריו ושירותיו בנוסף לאתר התדמיתי עצמו. ישנם עוד סוגי אתרים, שבנויים מעט אחרת האחד מן השני, משום שלכל אחד מהם ישנה מטרה שונה. כל אחד מהם מקודם באופן כזה או אחר כדי להתברג בראש מנועי החיפוש ברשת. כיצד עושים זאת? שיווק אתר אינטרנט נעשה ברוב המקרים על ידי חברה לקידום אתר מקצועי שיודעת כיצד לשלוט באופן הטוב ביותר בחגיגת האתרים המתחרים.
למנועי החיפוש כוח רב
מחקרים מצביעים, כי 85% מהכניסות לאתרי אינטרנט מתבצעות דרך מנועי חיפוש, ובארץ זה נעשה בעיקר דרך מנוע החיפוש של גוגל. מתוכם, 75% לא ממשיכים לעמודים הבאים אחרי העמודים הראשון או השני של מנועי החיפוש ועל כן כל אותם אתרים שמופיעים בדפים אלו זוכים לחשיפה המרבית משאר האתרים.