בניית אתר בעזרת אמצעים מתאימים יכולה להיות הרת גורל לעסק ולהמשך דרך השיווק של האתר. הוספת קבצי אנימציה לאתר יכולים להיות הפתיח של האתר (דף הפתיחה) אשר מושך את הגולש להתעמק בו (זה יכול להיות סרטון בן כמה שניות), זה יכול להיות סרטון שמיד מחבר את הגולש עם התוכן של האתר- כמו למשל וולט דיסני שמקבל את פני הבאים לאתר של דיסני, וזה יכול להיות עיצוב דינאמי של מילים ותכנים שמתעוררים לחיים בכל פעם שהסמן עובר עליהם.
תהליך עיצוב גראפיקה
התוכן של הגראפיקה חייב להיות קולע למסרים שמציג האתר, ממש כפי שהושקעה בבניית האתר ובעיצובה מחשבה, כך גם האנימציה שמייצגת אותו. המחשבה צריכה להיות פרקטית לגבי מיקום האנימציה. יכול להיות שאנימציה כזו תוכל למשוך גולשים, אולם לא כל עוד היא כבדה ומאטה את דף הפתיחה של האתר. במקרה כזה, אם האתר לא יפתח תוך מספר שניות הגולש בדרך כלל יתייאש ויפנה לאתר אחר. עד שכבר משכתם את הגולש והוא פתח את האתר- לספוג את המהלומה הזו בגלל כוונות טובות? אין בעיה, ניתן למקם אותה במקום אחר ועדיין היא תהיה רלוונטית. אחד הפתרונות למשל הוא להציב כפתור שמעודד את הגולש ללחוץ עליו לפתיחת האנימציה או הסרטון.
מי יכול לעשות הוספת אנימציה לאתר?
השאלה היא למי יש את ההרשאות לאתר. יכול להיות שזו חברה שמתחזקת את האתר ויכול להיות שזה אחד מנציגי האתר. כל מי שהופקד להחדיר תוכן לאתר יכול לעשות זאת, ובתנאי שהאתר היה כתוב באופן שמאפשר זאת מלכתחילה. היתרון של אנימציות נמצא גם במצבים שבהם הדף צריך להטען ובינתיים כדי שהגולש לא יגלוש לו לאתר אחר, הוא מקבל קצת בידור.