סטטיסטיקות הן משחק חשוב מחיינו, הן יכולות להנחות אותנו להצלחות על פי סקרים ומבדקים שאנחנו עושים. כך למשל, אפשר להסיק מניסיון, כי לעיצוב אתרים יש משמעות רבה בקשר להתקשרות של גולש לאתר. העיצוב מכתיב כמה נוח לגולש להסתובב באתר, האם המידע שהוא מחפש נגיש לו מספיק ומספק, ואם בכלל האתר ידידותי למשתמש. אם למשל ולצורך העניין נרפד את רקע האתר בכתום זועק ועל זה נרשום בצהוב בהיר או כתמתם, הסיכוי לאגור גולשים הוא די קלוש, לעומת מצב שבו הצבעים מעט יותר ניגודיים, יותר נעימים לעין ומבטאים את המסר של האתר.
עיצוב חווית משתמשים
מה שהגולש יפגוש ראשון לאחר שינחת על דף ההכוונה זה בעצם העיצוב, ממש כמו בפגישה עיוורת (למרות הפרדוקס). גולשים מחפשים דבר – מה במנועי החיפוש ועולים על התיאור שהם בדיוק רוצים להמשיך ולקרוא, אולם כשנוחתים כבר באתר ורואים שצריך לחפש זאת בין עשרות מאמרים, אותו עיצוב החטיא רחוק מאוד את הנקודה כנראה.
עיצוב על פי מיון מוגדר
לכל סגנון של אתר יש את העיצוב שלו, ואת מה שיתאים לקהל המוגדר לו. למשל, אתרי סרטים יכילו הרבה מדיות דיגיטליות כמו תמונות וקטעי וידאו, משחקים ואפילו באנרים. צריך לדעת איך לפזר אותם על פני העמוד, כדי למשוך כמה שיותר גולשים מיועדים. לכך ניתן להוסיף בהמשך גם מוסיקה, לצרף קישורים של אתרים אחרים או דפי נחיתה אחרים בתוך האתר ועוד.
עיצוב שיש בו כיבוד
אתם רוצים שהגולשים יהיו אורחים באתרכם לרגע? אפשר לעשות בניית אתר דינאמי– אפילו מדיה אינטגרלית כמו למשל משחק או סרטונים שישאירו אותו מעט יותר באתר. רוצים למשוך יותר גולשים – עצבו באנרים בולטים של תחרויות עם פרסים. רוצים שהגולשים ירגישו שהם כבר מכירים אתכם וסיפרתם להם על כל היתרונות שלכם? עצבו להם סיבוב וירטואלי בעסק, הישר למסך המחשב או סמארטפון.